ѕопередн¤ тема         “ема 17         Ќаступна тема

”крањна у сучасному св≥т≥

ќсновн≥ напр¤ми соц≥ально-економ≥чного розвитку.
—учасний етап м≥жнародних в≥дносин ≥ шл¤хи до духовного та культурного в≥дродженн¤ нац≥њ.

* * *
    ќсновн≥ напр¤ми соц≥ально-економ≥чного розвитку
     оли була проголошена незалежн≥сть, депутати об≥ц¤ли за три - чотири роки зробити ”крањну багатою ≥ авторитетною. јле ≥ сьогодн≥ ”крањна недос¤гла цього р≥вн¤. «а к≥льк≥стю населенн¤ - 48 млн. чолов≥к ”крањна пос≥даЇ 5 м≥сце в ™вроп≥. ƒержавний суверен≥тет ”крањни розповсюджуЇтьс¤ на всю њњ територ≥ю - 603,7 тис. кв. км. ƒо розпаду –ад¤нського —оюзу ”крањна у загально союзному виробництв≥ виробл¤ла 47 % зал≥зноњ руди, 41 % чавуну, 1/4 машинобудуванн¤, 36 % телев≥зор≥в, 50 % цукру.
    ѕроблеми, що вплинули на розвиток держави:
    • 3/4 ≥нвестиц≥й вкладалос¤ у важку промислов≥сть;
    • 2/3 наукового потенц≥алу ”крањни зосереджено в оборонному комплекс≥;
    • ≈колог≥чна небезпека (насл≥дки „орнобильськоњ авар≥њ, велика к≥льк≥сть шк≥дливих п≥дприЇмств). «а оц≥нкою –ойстона (Ўвейцар≥¤) щор≥чн≥ втрати ”крањни через л≥кв≥дац≥ю насл≥дк≥в „орнобильськоњ авар≥њ складають 20 % валового прибутку, 80 % рег≥он≥в ”крањни мають п≥двищений рад≥ац≥йний фон.

    ”крањнський ур¤д приймав багато заход≥в, щоб наблизитись до р≥вн¤ «ах≥дних держав.  ожен голова ур¤ду складав нову програму економ≥чноњ пол≥тики, жодна з ¤ких не була виконана. ≈коном≥чна пол≥тика каб≥нету м≥н≥стр≥в та ¬ерховноњ –ади ”крањни не була посл≥довною ≥ р≥шучою. ¬ерховна рада прийн¤ла сотн≥ закон≥в, але не було розроблено сол≥дноњ правовоњ бази та механ≥зму њх реал≥зац≥њ. ћають м≥сце правов≥ суперечност≥ ≥ прогалини в д≥ючому законодавств≥. ”крањна прот¤гом останн≥х рок≥в немаЇ Їдност≥ м≥ж законодавчою ≥ виконавчою владою. Ѕоротьба за ладу точитьс¤ ≥ сьогодн≥, що не спри¤Ї п≥двищенню њњ авторитету у програм≥ ѕрезидента ”крањни та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни накреслен≥ заходи виходу ≥з важкого становища:
    • ѕосиленн¤ над≥йност≥ ф≥нансовоњ ≥ банковоњ системи
    • «ахист прав власник≥в та ≥нвестор≥в
    • ”досконаленн¤ приватизац≥њ та забезпеченн¤ њњ прозорост≥
    • —творенн¤ комфортних умов дл¤ малого б≥знесу
    • «ахист п≥дприЇмц≥в в≥д свав≥лл¤ чиновник≥в
    • Ѕоротьба з корупц≥Їю та злочинн≥стю.

    Ќайб≥льшу стурбован≥сть викликають злочини у кредитно - банк≥вськ≥й та топливно - енергетичн≥й сфер≥. “отальна крим≥нал≥зац≥¤ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥, т≥ньовий кап≥тал. «атверджуЇтьс¤ нереальний бюджет, витрати значно перевищують надходженн¤. Ѕорги перед ≥ноземними державами та всесв≥тн≥ми ф≥нансовими орган≥зац≥¤ми у 2001 роц≥ перевищували 3,5 млрд. долар≥в.

    —учасний етап м≥жнародних в≥дносин ≥ шл¤хи до духовного та культурного в≥дродженн¤ нац≥њ
    ѕри анал≥з≥ стану справ в крањнах —Ќƒ спостер≥гаютьс¤ нац≥ональн≥ вибухи, зб≥льшенн¤ м≥грац≥йних процес≥в та нац≥ональноњ боротьби, причинами ¤ких Ї:
    • «гортанн¤ самост≥йност≥ держав, ¤к≥ ран≥ше входили до рад¤нського союзу
    • ¬инищенн¤ нац≥ональноњ ≥нтел≥генц≥њ (1937 - 1938 рр.)
    • “раг≥чн≥ насл≥дки депортац≥њ народ≥в (кримськ≥ татари)
    • Ћ≥кв≥дац≥¤ автоном≥њ  риму
    • ѕосиленн¤ русиф≥кац≥њ "добров≥льне" вивченн¤ рос≥йськоњ мови, нац≥ональн≥ мови в ц≥й державах знаход¤тьс¤ в стан≥ занепаду.
    ѕосилюЇтьс¤ штучне звеличенн¤ рос≥йського народу, його особливого м≥сц¤ ≥ призначенн¤ в ≥стор≥њ.
    √либоко образлива дл¤ г≥дност≥ народ≥в пол≥тика перекручуванн¤ ≥сторичноњ правди.
    ÷е спри¤ло поширенню етн≥чних забобон≥в ≥ нац≥онального чванства. Ќа сьогодн≥ украњнц≥ складають 78 % населенн¤ ”крањни, 20 % рос≥¤ни, Їврењ, молдавани, б≥лоруси, пол¤ки, татари тощо.
    «аходи вир≥шенн¤ нац≥онального питанн¤. ѕереважна к≥льк≥сть населенн¤ ”крањни позитивно сприймаЇ проголошенн¤ незалежност≥ держави. ¬ ”крањн≥ проживають представники б≥льше н≥ж ста нац≥й та народностей, ¤к≥ повинн≥ мати вс≥ необх≥дн≥ умови дл¤ нац≥онального розвитку.
    ƒл¤ вир≥шенн¤ сталого нац≥онального розвитку ”крањн≥ необх≥дно вир≥шити ≥ прийн¤ти:
    • «аходи з вир≥шенн¤ нац≥онального питанн¤ заф≥ксован≥ у "ƒекларац≥њ про державний суверен≥тет ”крањни" та  онституц≥њ ”крањни 1996 року.
    • ¬ир≥шенн¤ та врегулюванн¤ питань нац≥ональних меншин
    • Ќеобх≥дно надати украњнськ≥й мов≥ статусу державноњ, створити вс≥ необх≥дн≥ умови дл¤ поглибленого оволод≥нн¤ нею
    • –ос≥йська мова повинна мати статус оф≥ц≥йноњ мови м≥жнац≥онального сп≥лкуванн¤
    • Ќеобх≥дна ввести заборони створенн¤ прив≥лей чи обмежень прав особи за мовною ознакою
    • —при¤ти нац≥онально-культурному розвитку украњнц≥в, що проживають за межами ”крањни
    • Ќеобх≥дно створити програму збереженню ≥ розвитку культур народ≥в, ¤к≥ проживають на територ≥њ ”крањни (розвиток шк≥л, б≥бл≥отек тощо)
    • –озробити механ≥зм реал≥зац≥њ гарант≥й прав вс≥х нац≥ональностей ”крањни на р≥вн≥ з украњнц¤ми пол≥тичн≥, економ≥чн≥ ≥ соц≥альн≥ права.

    ѕров≥дн≥ принципи нац≥онального буд≥вництва незалежноњ ”крањни:
    • –≥вн≥сть
    • ѕраво на р≥вний доступ до управл≥нн¤ державними справами
    • ƒотриманн¤ "ƒекларац≥њ прав людини"
    • ƒотриманн¤ ≥ виконанн¤  онституц≥њ ≥ закон≥в ”крањни.
Ќа початок теми
 ињвський ун≥верситет права. Ћаборатор≥¤ ÷ƒЌ
.
Сайт управляется системой uCoz