ѕ≥дприЇмницьке право ќ.¬. —тарцев
1.1. ƒержавна реЇстрац≥¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥
ѕон¤тт¤ державноњ реЇстрац≥њ
ѕор¤док державноњ реЇстрац≥њ юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б - суб'Їкт≥в
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ регулюЇтьс¤ «аконом ”крањни в≥д 15 травн¤ 2003 р.
є 755-≤” "ѕро державну реЇстрац≥ю юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б -
п≥дприЇмц≥в" (дал≥ - «акон про державну реЇстрац≥ю). ¬≥дпов≥дн≥ норми
щодо пор¤дку зд≥йсненн¤ державноњ реЇстрац≥њ м≥ст¤тьс¤ ≥ в ст. 58 √ ”крањни,
проте, зважаючи на те, що загальн≥ норми цього одексу у цьому питанн≥
суперечать нормам спец≥альним, що м≥ст¤тьс¤ в означеному вище «акон≥,
застосовуютьс¤ правила саме «акону про державну реЇстрац≥ю.
«г≥дно з≥ ст. 4 «акону про державну реЇстрац≥ю державною реЇстрац≥Їю
юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в вважаЇтьс¤ засв≥дченн¤ факту
створенн¤ або припиненн¤ юридичноњ особи, засв≥дченн¤ факту набутт¤ або позбавленн¤
статусу п≥дприЇмц¤ ф≥зичною особою, а також вчиненн¤ ≥нших реЇстрац≥йних д≥й,
¤к≥ передбачен≥ «аконом, шл¤хом внесенн¤ в≥дпов≥дних запис≥в до ™диного
державного реЇстру юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в.
ќзнаки державноњ реЇстрац≥њ
ƒержавною реЇстрац≥Їю, зокрема, вважаЇтьс¤ засв≥дченн¤ факту створенн¤
юридичноњ особи.
«г≥дно з≥ ст. 80 ÷ ”крањни юридичною особою Ї орган≥зац≥¤, створена ≥
зареЇстрована у встановленому законом пор¤дку. “аким чином, дл¤ того, щоб
утворенн¤, нам≥р про створенн¤ ¤кого висловили засновники шл¤хом оформленн¤
установчих документ≥в, перетворилось на суб'Їкта права (суб'Їкта
господарюванн¤ - див. ч. 2 ст. 55 √ ”крањни), ¤кий маЇ цив≥льну право- ≥
д≥Їздатн≥сть - юридичну особу, необх≥дно його зареЇструвати в установленому
законодавством пор¤дку. ѕ≥дтвердженн¤м цього Ї ч. 4 ст. 87 ÷ ”крањни, зг≥дно
≥з ¤кою юридична особа вважаЇтьс¤ створеною з дн¤ њњ державноњ реЇстрац≥њ.
≤ншими словами, юридична особа створюЇтьс¤ за р≥шенн¤м њњ засновник≥в, проте
≥з п≥дтвердженн¤м (засв≥дченн¤м) цього факту шл¤хом державноњ реЇстрац≥њ,
набуваючи при цьому ¤к статусу юридичноњ особи взагал≥, так ≥ статусу
суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ зокрема.
ƒержавною реЇстрац≥Їю, зокрема, вважаЇтьс¤ засв≥дченн¤ факту набутт¤ або
позбавленн¤ статусу п≥дприЇмц¤ ф≥зичною особою.
«а загальним визначенн¤м ст. 24 ÷ ”крањни ф≥зичною особою вважаЇтьс¤ людина,
тобто б≥олог≥чна ≥стота. ¬≥дтак, в загальному розум≥нн≥, людина стаЇ ф≥зичною
особою з моменту њњ народженн¤ ≥ перестаЇ нею бути з моменту смерт≥. ѕроте
здатн≥сть займатис¤ певними видами д≥¤льност≥ (у нашому раз≥ -
п≥дприЇмницькою) виникаЇ у ц≥Їњ особи лише з моменту њњ державноњ реЇстрац≥њ
¤к в≥дпов≥дного суб'Їкта. Ќа в≥дм≥ну в≥д юридичних ос≥б, державна реЇстрац≥¤
суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥-ф≥зичноњ особи п≥дтверджуЇ (засв≥дчуЇ) не
факт виникненн¤ новоњ людини (ф≥зичноњ особи), а лише факт набутт¤ нею
статусу суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. √ромад¤ни ≥з дн¤ народженн¤
мають статус ф≥зичних ос≥б, а тому державна реЇстрац≥¤ необх≥дна њм лише дл¤
набутт¤ додаткового елементу њх статусу - статусу суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ
д≥¤льност≥.
ƒо процедури державноњ реЇстрац≥њ належить ≥ вчиненн¤ "≥нших
реЇстрац≥йних д≥й", ¤к≥ передбачен≥ «аконом про державну реЇстрац≥ю,
шл¤хом внесенн¤ в≥дпов≥дних запис≥в до ™диного державного реЇстру юридичних
ос≥б та ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в.
÷е означаЇ, що державна реЇстрац≥¤ юридичних ос≥б, окр≥м правонад≥л¤ючих ≥
статусоутворюючих функц≥й, маЇ ≥ суто статистичну мету, що пол¤гаЇ у внесенн≥
в≥дпов≥дних в≥домостей про юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в до
спец≥альноњ автоматизованоњ системи збиранн¤, накопиченн¤, захисту, обл≥ку та
наданн¤ ≥нформац≥њ. ¬≥домост≥, що м≥ст¤тьс¤ в ™диному державному реЇстр≥, Ї
в≥дкритими ≥ можуть бути надан≥ за в≥дпов≥дну плату на запит зац≥кавленоњ
особи.
як вже зазначалос¤ вище, державна реЇстрац≥¤ юридичних ос≥б проводитьс¤
державним реЇстратором виключно у виконавчому ком≥тет≥ м≥ськоњ ради м≥ста
обласного значенн¤ або у районн≥й, районн≥й у м≥стах иЇв≥ та —евастопол≥
державн≥й адм≥н≥страц≥њ за м≥сцезнаходженн¤м юридичноњ особи.
ћ≥сцезнаходженн¤м юридичноњ особи, за визначенн¤м «акону про державну
реЇстрац≥ю, вважаЇтьс¤ м≥сцезнаходженн¤ пост≥йно д≥ючого виконавчого органу
юридичноњ особи, а в раз≥ його в≥дсутност≥ - м≥сцезнаходженн¤ ≥ншого органу
чи особи, уповноваженоњ д≥¤ти в≥д ≥мен≥ юридичноњ особи без дов≥реност≥, за
певною адресою, ¤ка вказана засновниками (учасниками) в установчих документах
≥ за ¤кою зд≥йснюЇтьс¤ зв'¤зок з юридичною особою. «г≥дно ≥з роз'¤сненн¤м
ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни в≥д 17 листопада 2003 р. є 14-34-1406
"¬≥дносно де¤ких положень «акону ”крањни "ѕро державну реЇстрац≥ю
юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в" м≥сцезнаходженн¤м
юридичноњ особи на дату державноњ реЇстрац≥њ може бути м≥сцезнаходженн¤
(м≥сце проживанн¤) одного ≥з засновник≥в або м≥сцезнаходженн¤ за ≥ншою
адресою, ¤ка п≥дтверджуЇтьс¤ договором, що передбачаЇ передачу засновнику у
власн≥сть або користуванн¤ прим≥щенн¤, частини прим≥щенн¤ (догов≥р
куп≥вл≥-продажу, м≥ни, даруванн¤, оренди, л≥зингу, безоплатного користуванн¤
майном, про сп≥льну д≥¤льн≥сть, засновницький догов≥р тощо).
«г≥дно з≥ ст. 24 «акону про державну реЇстрац≥ю дл¤ проведенн¤ державноњ
реЇстрац≥њ юридичноњ особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа
повинн≥ особисто подати державному реЇстратору (над≥слати рекомендованим
листом з описом вкладенн¤) так≥ документи:
«аповнену реЇстрац≥йну картку на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ
особи. Ќею Ї документ встановленого зразка, ¤кий, на момент державноњ
реЇстрац≥њ, п≥дтверджуЇ волеви¤вленн¤ особи щодо внесенн¤ в≥дпов≥дних запис≥в
до ™диного державного реЇстру. ѕ≥сл¤ державноњ реЇстрац≥њ реЇстрац≥йна картка
виконуЇ функц≥ю пер≥одичного ≥нформуванн¤ державного реЇстратора щодо
актуальност≥ зазначених запис≥в, зроблених у ™диному державному реЇстр≥,
оск≥льки зг≥дно ≥з ч. 7 ст. 19 «акону про державну реЇстрац≥ю юридична особа
щор≥чно, починаючи з наступного року з дати њњ державноњ реЇстрац≥њ, прот¤гом
одного м≥с¤ц¤ зобов'¤зана подати (над≥слати рекомендованим листом) державному
реЇстратору реЇстрац≥йну картку встановленого зразка про п≥дтвердженн¤
в≥домостей про юридичну особу. р≥м того, у раз≥ настанн¤ зм≥н у в≥домост¤х
про юридичну особу, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ в ™диному державному реЇстр≥, державному
реЇстратору за м≥сцезнаходженн¤м реЇстрац≥йноњ справи юридичноњ особи
подаЇтьс¤ заповнена реЇстрац≥йна картка про внесенн¤ зм≥н до в≥домостей про
юридичну особу, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ в ™диному державному реЇстр≥.
–еЇстрац≥йна картка заповнюЇтьс¤ машинодруком або в≥д руки друкованими
л≥терами. якщо документи надсилаютьс¤ державному реЇстратору рекомендованим
листом, п≥дпис за¤вника на реЇстрац≥йн≥й картц≥ повинен бути нотар≥ально
посв≥дчений.
оп≥ю р≥шенн¤ засновник≥в або уповноваженого ними органу про створенн¤
юридичноњ особи у випадках, передбачених законом.
Ќа¤вн≥сть або в≥дсутн≥сть цього документа, а також його форма обумовлен≥
к≥льк≥стю засновник≥в юридичноњ особи, њњ орган≥зац≥йно-правовою формою, а
також ≥снуванн¤м в≥дносин п≥дпор¤дкованост≥ засновник≥в ≥ншим особам.
¬≥дпов≥дно до ч. 2 ст. 87 ÷ ”крањни юридична особа, створена одн≥Їю особою,
д≥Ї на п≥дстав≥ статуту, затвердженого ц≥Їю особою. —аме у затвердженн≥ статуту
ви¤вл¤Їтьс¤ вол¤ (р≥шенн¤) засновника на створенн¤ юридичноњ особи. “ому
окремий документ на њњ створенн¤ у цьому раз≥ не складаЇтьс¤.
ѕроте ≥снують випадки, коли одноос≥бне р≥шенн¤ про створенн¤ юридичноњ особи
викладаЇтьс¤ в окремому документ≥. Ќаприклад, у постанов≥ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни в≥д 15 травн¤ 2003 р. є 690 "ѕро утворенн¤ державного
п≥дприЇмства "јгентство з реструктуризац≥њ заборгованост≥ п≥дприЇмств
агропромислового комплексу" м≥ститьс¤ розпор¤дженн¤ щодо утворенн¤ в≥дпов≥дного
п≥дприЇмства, а також призначен≥ органи, що його виконуватимуть. ƒо останн≥х,
зокрема, належить ћ≥н≥стерство аграрноњ пол≥тики ”крањни, ¤кому доручено
затвердити в м≥с¤чний строк статут јгентства, вжити заход≥в до його державноњ
реЇстрац≥њ та призначити кер≥вника. ≤ншими словами, вищесто¤щий орган
зобов'¤зав своњм р≥шенн¤м засновника реально створити юридичну особу, зокрема
оформити њњ установч≥ документи та в установленому пор¤дку пройти процедуру
державноњ реЇстрац≥њ.
якщо засновник≥в юридичноњ особи дек≥лька (господарськ≥ товариства,
кооперативи тощо), р≥шенн¤ про њњ створенн¤ приймаЇтьс¤ зборами засновник≥в.
–≥шенн¤ установчих збор≥в оформл¤Їтьс¤ протоколом, ¤кий ≥ вважаЇтьс¤, в
розум≥нн≥ «акону про державну реЇстрац≥ю, "р≥шенн¤м засновник≥в або
уповноваженого ними органу про створенн¤ юридичноњ особи". ¬оно
п≥дтверджуЇтьс¤ п≥дписанн¤м засновниками засновницького договору (у раз≥
створенн¤ господарського товариства) або затвердженн¤м статуту (у раз≥
створенн¤ кооператив≥в, ¤к≥ д≥ють виключно на п≥дстав≥ статуту).
ƒва прим≥рники установчих документ≥в.
«г≥дно з ч. « ст. 8 «акону про державну реЇстрац≥ю до установчих документ≥в
належать: установчий акт, статут або засновницький догов≥р, положенн¤.
”становч≥ документи юридичноњ особи викладаютьс¤ письмово, прошиваютьс¤,
пронумеровуютьс¤ та п≥дписуютьс¤ засновниками (учасниками), ¤кщо законом не
встановлено ≥нший пор¤док њх затвердженн¤. ѕ≥дписи засновник≥в (учасник≥в) на
установчих документах повинн≥ бути нотар≥ально посв≥дчен≥. ” випадках, ¤к≥
передбачен≥ законом, установч≥ документи повинн≥ бути погоджен≥ з
в≥дпов≥дними органами державноњ влади.
ƒокумент, що засв≥дчуЇ внесенн¤ реЇстрац≥йного збору за проведенн¤
державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи. «г≥дно ≥з ч. 1 ст. 10 «акону про
державну реЇстрац≥ю за проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи
справл¤Їтьс¤ реЇстрац≥йний зб≥р у розм≥р≥ 10 неоподатковуваних м≥н≥мум≥в
доход≥в громад¤н. ƒокументом, що п≥дтверджуЇ внесенн¤ реЇстрац≥йного збору, Ї
коп≥¤ квитанц≥њ, виданоњ банком, або коп≥¤ плат≥жного дорученн¤ з в≥дм≥ткою
банку.
„инна дов≥дка з ™диного державного реЇстру юридичних ос≥б та ф≥зичних ос≥б
- п≥дприЇмц≥в про резервуванн¤ найменуванн¤ юридичноњ особи.
„астиною 2 ст. 23 «акону про державну реЇстрац≥ю передбачене право засновника
(засновник≥в) юридичноњ особи зарезервувати найменуванн¤ юридичноњ особи
строком на 2 м≥с¤ц≥, а дл¤ в≥дкритих акц≥онерних товариств - строком на 9
м≥с¤ц≥в. якщо ц≥ особи скористалис¤ цим правом, до комплекту означених вище
документ≥в, що подаютьс¤ дл¤ державноњ реЇстрац≥њ в≥дпов≥дноњ юридичноњ
особи, додаЇтьс¤ в≥дпов≥дна дов≥дка.
” випадках, що передбачен≥ законом, додатково подаЇтьс¤ (надсилаЇтьс¤)
коп≥¤ р≥шенн¤ орган≥в јнти монопольного ком≥тету ”крањни або аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни про наданн¤ дозволу на узгоджен≥ д≥њ або на концентрац≥ю
суб'Їкт≥в господарюванн¤. “ак≥ випадки передбачен≥ розд≥лами II, V «акону
”крањни в≥д 11 с≥чн¤ 2001 р. є 2210-Ў "ѕро захист економ≥чноњ
конкуренц≥њ", зокрема щодо створенн¤ об'Їднанн¤ п≥дприЇмств. ѕор¤док
отриманн¤ такого р≥шенн¤ м≥ститьс¤ у ѕоложенн≥ про пор¤док поданн¤ за¤в до
јнтимонопольного ком≥тету ”крањни про попереднЇ отриманн¤ дозволу на
концентрац≥ю суб'Їкт≥в господарюванн¤ (ѕоложенн≥ про концентрац≥ю), затв.
розпор¤дженн¤м јнтимонопольного ком≥тету ”крањни в≥д 19 лютого 2002 р. є 33-р
(див. також “ипов≥ вимоги до узгоджених д≥й суб'Їкт≥в господарюванн¤ дл¤
загального зв≥льненн¤ в≥д попереднього одержанн¤ дозволу орган≥в
јнтимонопольного ком≥тету ”крањни на узгоджен≥ д≥њ суб'Їкт≥в господарюванн¤,
затв. розпор¤дженн¤м јнтимонопольного ком≥тету ”крањни в≥д 12 лютого 2002 р.
є 27-р).
” раз≥ в≥дмови јнтимонопольного ком≥тету ”крањни в наданн≥ згоди на створенн¤
суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ засновник останнього, ¤кий Ї юридичною
особою, вправ≥ звернутис¤ до господарського суду ≥з за¤вою про визнанн¤
нед≥йсним в≥дпов≥дного р≥шенн¤ (розпор¤дженн¤) јнтимонопольного ком≥тету
”крањни (п. « роз'¤сненн¤ ѕрезид≥њ ¬ищого арб≥тражного суду ”крањни в≥д 12
вересн¤ 1996 р. є 02-5/334 "ѕро де¤к≥ питанн¤ практики вир≥шенн¤ спор≥в,
пов'¤заних ≥з створенн¤м, реорган≥зац≥Їю та л≥кв≥дац≥Їю п≥дприЇмств").
” раз≥ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, дл¤ ¤коњ законом встановлено
вимоги щодо формуванн¤ статутного фонду, додатково подаЇтьс¤ документ, що
п≥дтверджуЇ внесенн¤ засновником (засновниками) вкладу (вклад≥в) до
статутного фонду юридичноњ особи в розм≥р≥, ¤кий встановлено законом.
як вже зазначалос¤ у попередн≥х темах, зважаючи на те, що √ ”крањни
передбачаЇ на¤вн≥сть в≥докремленого майна ¤к обов'¤зкову ознаку юридичних
ос≥б - суб'Їкт≥в господарюванн¤, сл≥д визнати, що на момент реЇстрац≥њ
юридичноњ особи - суб'Їкта господарюванн¤ на¤вн≥сть майна Ї обов'¤зковою. Ќа
момент реЇстрац≥њ таким майном Ї статутний фонд, склад та пор¤док внесенн¤
¤кого визначаЇтьс¤ њх засновниками.
ƒо поданн¤ документ≥в дл¤ зд≥йсненн¤ державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкта
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ - юридичноњ особи засновники зобов'¤зан≥ внести
частину вартост≥ статутного фонду, м≥н≥мальний розм≥р ¤коњ встановлюЇтьс¤
в≥дпов≥дним законодавством (зокрема «аконом ”крањни в≥д 19 вересн¤ 1991 р. є
1576-’≤≤ "ѕро господарськ≥ товариства").
«г≥дно з≥ ст. 115 ÷ ”крањни вкладом до статутного фонду господарського
товариства можуть бути грош≥, ц≥нн≥ папери, ≥нш≥ реч≥ або майнов≥ чи ≥нш≥
в≥дчужуван≥ права, що мають грошову оц≥нку, ¤кщо ≥нше не встановлено законом.
—татт¤ 86 √ ”крањни детал≥зуЇ в≥дпов≥дне майно, що може виступити ¤к вклад:
будинки, споруди, обладнанн¤ та ≥нш≥ матер≥альн≥ ц≥нност≥, ц≥нн≥ папери,
права користуванн¤ землею, водою та ≥ншими природними ресурсами, будинками,
спорудами, а також ≥нш≥ майнов≥ права (в тому числ≥ майнов≥ права на об'Їкти
≥нтелектуальноњ власност≥), кошти, в тому числ≥ в ≥ноземн≥й валют≥.
якщо статутний фонд суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ повн≥стю або частково
формуЇтьс¤ за рахунок грошових кошт≥в, в установ≥ банку в≥дкриваЇтьс¤
поточний рахунок дл¤ його формуванн¤.
«г≥дно з п. 4.2 ≤нструкц≥њ про пор¤док в≥дкритт¤, використанн¤ ≥ закритт¤
рахунк≥в у нац≥ональн≥й та ≥ноземних валютах, затв. постановою ѕравл≥нн¤
Ќац≥онального банку ”крањни в≥д 12 листопада 2003 р. є 492, п≥д час в≥дкритт¤
поточного рахунку дл¤ формуванн¤ статутного фонду подаЇтьс¤:
за¤ва про в≥дкритт¤ поточного рахунку, що п≥дписана уповноваженою
засновниками (учасниками) особою;
р≥шенн¤ засновник≥в про визначенн¤ особи, ¤к≥й надаЇтьс¤ право розпор¤дчого
п≥дпису п≥д час проведенн¤ грошових операц≥й за цим рахунком, ¤ке
оформл¤Їтьс¤ у форм≥ дов≥реност≥, засв≥дченоњ нотар≥ально (¤кщо хоча б одним
≥з засновник≥в Ї ф≥зична особа);
картка ≥з зразками п≥дпис≥в ≥ в≥дбитка печатки, у ¤к≥й наводитьс¤ зразок
п≥дпису особи, ¤к≥й засновниками надано право розпор¤дчого п≥дпису. артка
приймаЇтьс¤ без в≥дбитка печатки та засв≥дчуЇтьс¤ п≥дписом уповноваженого
прац≥вника банку.
ошти на цей рахунок перераховуютьс¤ засновниками (учасниками) дл¤ формуванн¤
статутного фонду до його державноњ реЇстрац≥њ ¤к юридичноњ особи. ÷ей рахунок
починаЇ функц≥онувати ¤к поточний т≥льки п≥сл¤ одержанн¤ банком документ≥в
щодо державноњ реЇстрац≥њ господарського товариства в установленому пор¤дку.
” раз≥ в≥дмови в державн≥й реЇстрац≥њ господарського товариства або в ≥нших
випадках, передбачених законодавством ”крањни, на п≥дстав≥ листа ≥з
зазначенн¤м причини закритт¤ рахунку, п≥дписаного уповноваженою засновниками
(учасниками) особою, кошти повертаютьс¤ засновникам (учасникам), а рахунок
закриваЇтьс¤.
ѕро внесенн¤ кожним ≥з засновник≥в кошт≥в на рахунок дл¤ формуванн¤
статутного фонду банк≥вська установа видаЇ в≥дпов≥дний документ, ¤кий подаЇтьс¤
державному реЇстратору.
«аконодавством не визначено, ¤ким документом може засв≥дчуватис¤ реальне
"внесенн¤ засновником (засновниками) вкладу (вклад≥в) до статутного
фонду" юридичноњ особи у раз≥, ¤кщо внос¤тьс¤ не грошов≥ кошти, а майно,
майнов≥ права, об'Їкти ≥нтелектуальноњ власност≥ тощо. „астина 2 ст. 52
«акону ”крањни "ѕро господарськ≥ товариства" т≥льки встановлюЇ
правило про те, що "внесенн¤ до статутного фонду грошей п≥дтверджуЇтьс¤
документами, виданими банк≥вською установою". ¬несенн¤ ж майна до
статутного фонду знаходить п≥дтвердженн¤ лише в бухгалтерських документах
(балансах та ≥н.).
¬≥дкритим залишаЇтьс¤ питанн¤ ≥ щодо об'Їктивноњ грошовоњ оц≥нки вклад≥в,
зроблених у вигл¤д≥ майна або майнових прав. ѕоложенн¤ ÷ та √ ”крањни
вказують на те, що така оц≥нка зд≥йснюЇтьс¤ за згодою учасник≥в товариства в
пор¤дку, визначеному його установчими документами, а у випадках, встановлених
законом, вона п≥дл¤гаЇ незалежн≥й експертн≥й перев≥рц≥. ‘актично це означаЇ,
що засновники, за погодженн¤м м≥ж собою, можуть на св≥й розсуд оц≥нити майно,
що Ї вкладом до статутного фонду, закр≥пивши в≥дпов≥дну грошову суму в
засновницькому договор≥, кр≥м випадк≥в обов'¤зкового проведенн¤ експертизи
такого майна.
«акон ”крањни в≥д 12 липн¤ 2001 р. є 2658-Ў "ѕро оц≥нку майна, майнових
прав та профес≥йну оц≥ночну д≥¤льн≥сть в ”крањн≥" передбачаЇ обов'¤зкове
проведенн¤ експертноњ оц≥нки майна, зокрема у випадках створенн¤ п≥дприЇмств
(господарських товариств) на баз≥ державного майна або майна, що Ї у комунальн≥й
власност≥ та п≥д час визначенн¤ вартост≥ внеск≥в учасник≥в та засновник≥в
господарського товариства, ¤кщо до зазначеного товариства вноситьс¤ майно
господарських товариств з державною часткою (часткою комунального майна). ¬
≥нших випадках оц≥нка вклад≥в провадитьс¤ на добров≥льних засадах.
ƒокументом, що встановлюЇ варт≥сть майна, визначену експертним шл¤хом, Ї зв≥т
про оц≥нку майна (акт оц≥нки майна).
” раз≥ державноњ реЇстрац≥њ в≥дкритих акц≥онерних товариств додатково
подаЇтьс¤ зв≥т про проведенн¤ п≥дписки на акц≥њ, ¤кий засв≥дчено ƒержавною
ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та фондового ринку ”крањни.
«г≥дно з≥ ст. «ќ «акону ”крањни "ѕро господарськ≥ товариства" до
моменту створенн¤ акц≥онерного товариства засновники повинн≥ орган≥зувати
п≥дписку на не менш ¤к 60% акц≥й, ≥накше акц≥онерне товариство вважаЇтьс¤
незаснованим. ѕравила засв≥дченн¤ ƒержавною ком≥с≥Їю з ц≥нних папер≥в та
фондового ринку ”крањни зв≥ту про проведенн¤ п≥дписки на акц≥њ встановлюютьс¤
ѕоложенн¤м про пор¤док реЇстрац≥њ випуску акц≥й в≥дкритих акц≥онерних
товариств ≥ обл≥гац≥й п≥дприЇмств, затв. наказом ом≥с≥њ в≥д 20 вересн¤ 1996
р. є 210.
” раз≥ державноњ реЇстрац≥њ фермерського господарства додатково подаЇтьс¤
коп≥¤ ƒержавного акта на право приватноњ власност≥ засновника на землю або
коп≥¤ ƒержавного акта на право пост≥йного користуванн¤ землею засновником,
або нотар≥ально посв≥дчена коп≥¤ договору про право користуванн¤ землею
засновником, зокрема на умовах оренди.
” раз≥ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, засновником (засновниками)
¤коњ Ї ≥ноземна юридична особа, додатково подаЇтьс¤ документ про
п≥дтвердженн¤ реЇстрац≥њ ≥ноземноњ особи в крањн≥ њњ м≥сцезнаходженн¤,
зокрема вит¤г ≥з торговельного, банк≥вського або судового реЇстру.
ќкр≥м вищенаведених документ≥в, у раз≥, ¤кщо вони подаютьс¤ засновником або
уповноваженою ним особою особисто, державному реЇстратору додатково
пред'¤вл¤ютьс¤ паспорт та документ, що засв≥дчуЇ його (њњ) повноваженн¤
(дорученн¤). ƒержавному реЇстратору заборон¤Їтьс¤ вимагати додатков≥
документи дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, що не
передбачен≥ «аконом про державну реЇстрац≥ю.
«акон про державну реЇстрац≥ю ч≥тко розмежовуЇ п≥дстави залишенн¤ без
розгл¤ду документ≥в, що подавалис¤ дл¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи,
та п≥дстави в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ. ≤ншими словами,
«аконом про державну реЇстрац≥ю окремо визначаютьс¤ п≥дстави, за ¤ких
документи не приймаютьс¤ (не розгл¤даютьс¤) державним реЇстратором взагал≥,
та п≥дстави, за ¤ких державний реЇстратор, хоча ≥ приймаЇ документи до
розгл¤ду, проте виносить негативне р≥шенн¤ про в≥дмову у проведенн≥ державноњ
реЇстрац≥њ.
«г≥дно ≥з ч. 11 ст. 24 «акону про державну реЇстрац≥ю державний реЇстратор
маЇ право залишити без розгл¤ду документи, ¤к≥ подан≥ дл¤ проведенн¤
державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, лише у раз≥, ¤кщо:
- документи подан≥ за неналежним м≥сцем проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ;
- документи не в≥дпов≥дають вимогам «акону про державну реЇстрац≥ю;
- документи подан≥ не в повному обс¤з≥.
” раз≥, ¤кщо державний реЇстратор прийн¤в р≥шенн¤ про залишенн¤ в≥дпов≥дних
документ≥в без розгл¤ду, в≥н не п≥зн≥ше наступного робочого дн¤ з дати
надходженн¤ цих документ≥в видаЇ (надсилаЇ рекомендованим листом з описом
вкладенн¤) засновнику або уповноважен≥й ним особ≥ в≥дпов≥дне пов≥домленн¤ ≥з
зазначенн¤м п≥дстав залишенн¤ документ≥в без розгл¤ду та документи, що
подавалис¤ дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, в≥дпов≥дно до
опису. «алишенн¤ документ≥в без розгл¤ду не перешкоджаЇ засновнику або уповноважен≥й
ним особ≥ повторно звернутис¤ до державного реЇстратора в загальному пор¤дку
п≥сл¤ усуненн¤ причин, що були п≥дставою дл¤ залишенн¤ цих документ≥в без
розгл¤ду.
«а в≥дсутност≥ п≥дстав дл¤ залишенн¤ документ≥в, ¤к≥ подан≥ дл¤ проведенн¤
державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, без розгл¤ду державний реЇстратор
перев≥р¤Ї њх на в≥дсутн≥сть п≥дстав дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ
реЇстрац≥њ, до ¤ких ч. 1 ст. 27 «акону про державну реЇстрац≥ю в≥дносить:
- нев≥дпов≥дн≥сть в≥домостей, ¤к≥ вказан≥ в реЇстрац≥йн≥й картц≥ на
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, в≥домост¤м, ¤к≥ зазначен≥ в
документах, що подан≥ дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи;
- нев≥дпов≥дн≥сть установчих документ≥в вимогам «акону про державну
реЇстрац≥ю;
- порушенн¤ пор¤дку створенн¤ юридичноњ особи, ¤кий встановлено законом,
зокрема:
- на¤вн≥сть обмежень на зайн¤тт¤ в≥дпов≥дних посад, встановлених законом щодо
ос≥б, ¤к≥ зазначен≥ ¤к посадов≥ особи органу управл≥нн¤ юридичноњ особи;
- нев≥дпов≥дн≥сть в≥домостей про засновник≥в (учасник≥в) юридичноњ особи
в≥домост¤м щодо них, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ в ™диному державному реЇстр≥;
- на¤вн≥сть обмежень щодо вчиненн¤ засновниками (учасниками) юридичноњ особи
або уповноваженою ними особою юридичних д≥й у раз≥ проведенн¤ державноњ
реЇстрац≥њ юридичноњ особи, засновником (учасником) ¤коњ Ї юридична особа,
щодо ¤коњ прийн¤то р≥шенн¤ про припиненн¤;
-на¤вн≥сть в ™диному державному реЇстр≥ найменуванн¤, ¤ке тотожне
найменуванню юридичноњ особи, ¤ка маЇ нам≥р зареЇструватис¤;
-використанн¤ у найменуванн≥ юридичноњ особи повного чи скороченого
найменуванн¤ органу державноњ влади або органу м≥сцевого самовр¤дуванн¤, або
пох≥дних в≥д цих найменувань, або ≥сторичного державного найменуванн¤,
перел≥к ¤ких встановлюЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
¬≥дмова у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи з ≥нших п≥дстав не
допускаЇтьс¤.
«а на¤вност≥ п≥дстав дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ
особи державний реЇстратор зобов'¤заний не п≥зн≥ше 3 робочих дн≥в з дати
надходженн¤ документ≥в дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ видати (над≥слати
рекомендованим листом з описом вкладенн¤) засновнику або уповноважен≥й ним
особ≥ пов≥домленн¤ про в≥дмову в проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ≥з
зазначенн¤м п≥дстав дл¤ такоњ в≥дмови та документи, що подавалис¤ дл¤
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи, в≥дпов≥дно до опису. ѕ≥сл¤
усуненн¤ причин, що були п≥дставою дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ
реЇстрац≥њ юридичноњ особи, засновники (учасники) або уповноважена ними особа
можуть повторно подати документи на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ
особи.
¬≥дмову в проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи може бути оскаржено
в суд≥.
«а в≥дсутност≥ п≥дстав дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ державний
реЇстратор повинен внести до реЇстрац≥йноњ картки на проведенн¤ державноњ
реЇстрац≥њ юридичноњ особи ≥дентиф≥кац≥йний код за¤вника та внести до ™диного
державного реЇстру запис про проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи
на п≥дстав≥ в≥домостей ц≥Їњ реЇстрац≥йноњ картки. ƒата внесенн¤ до ™диного
державного реЇстру запису про проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи
Ї датою державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи. ≤ншими словами, з цього моменту
юридична особа вважаЇтьс¤ створеною ≥, зокрема, набуваЇ статусу суб'Їкта
п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.
¬≥дпов≥дно до ч. 5 ст. 25 «акону про державну реЇстрац≥ю строк державноњ
реЇстрац≥њ не повинен перевищувати 3 робочих дн≥в з дати надходженн¤
документ≥в дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи. Ќе п≥зн≥ше
наступного робочого дн¤ з дати державноњ реЇстрац≥њ державний реЇстратор
оформл¤Ї ≥ видаЇ (надсилаЇ рекомендованим листом за описом вкладенн¤)
засновнику або уповноважен≥й ним особ≥ св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю
юридичноњ особи разом з одним прим≥рником ориг≥налу установчих документ≥в з
в≥дм≥ткою державного реЇстратора про проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ
юридичноњ особи.
«г≥дно з ч. 4 ст. 4 «акону про державну реЇстрац≥ю в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли
юридичноњ особи, до ¤ких «акон в≥дносить ф≥л≥њ, ≥нш≥ п≥дрозд≥ли юридичноњ
особи, що знаход¤тьс¤ поза њњ м≥сцезнаходженн¤м та виробл¤ють продукц≥ю,
виконують роботи або операц≥њ, надають послуги в Їдиному замкнутому
технолог≥чному процес≥ з юридичною особою, або представництва, що зд≥йснюють
представництво ≥ захист ≥нтерес≥в юридичноњ особи, не п≥дл¤гають державн≥й
реЇстрац≥њ. ѕроте ст. 28 «акону про державну реЇстрац≥ю передбачаЇ залученн¤
в≥домостей про в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли юридичноњ особи до њњ реЇстрац≥йноњ
справи, а також включенн¤ њх до ™диного державного реЇстру юридичних ос≥б та
ф≥зичних ос≥б - п≥дприЇмц≥в. ¬иконавчий орган юридичноњ особи або
уповноважена ним особа зобов'¤зан≥ подати (над≥слати рекомендованим листом з
описом вкладенн¤) державному реЇстратору за м≥сцезнаходженн¤м юридичноњ особи
заповнену реЇстрац≥йну картку про створенн¤ в≥докремленого п≥дрозд≥лу та
р≥шенн¤ органу управл≥нн¤ юридичноњ особи про його створенн¤.
¬≥дпов≥дно до ст. 26 «акону про державну реЇстрац≥ю державний реЇстратор не
п≥зн≥ше наступного робочого дн¤ з дати державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи
зобов'¤заний передати в≥дпов≥дним органам статистики, державноњ податковоњ
служби, ѕенс≥йного фонду ”крањни, фонд≥в соц≥ального страхуванн¤ пов≥домленн¤
про проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи ≥з зазначенн¤м номера та
дати внесенн¤ в≥дпов≥дного запису до ™диного державного реЇстру та в≥домост≥
з реЇстрац≥йноњ картки на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ юридичноњ особи дл¤
вз¤тт¤ њњ на обл≥к.
«г≥дно з≥ ст. 5 «акону про державну реЇстрац≥ю державна реЇстрац≥¤ ф≥зичних
ос≥б-п≥дприЇмц≥в проводитьс¤ державним реЇстратором виключно у виконавчому
ком≥тет≥ м≥ськоњ ради м≥ста обласного значенн¤ або у районн≥й, районн≥й у
м≥стах иЇв≥ та —евастопол≥ державн≥й адм≥н≥страц≥њ за м≥сцем проживанн¤
ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤.
ћ≥сцем проживанн¤ ф≥зичноњ особи «акон про державну реЇстрац≥ю визнаЇ
житловий будинок, квартиру, ≥нше прим≥щенн¤, придатне дл¤ проживанн¤ в ньому
(гуртожиток, готель тощо) у в≥дпов≥дному населеному пункт≥, в ¤кому ф≥зична
особа проживаЇ пост≥йно, переважно або тимчасово, що знаходитьс¤ за певною
адресою, за ¤кою зд≥йснюЇтьс¤ зв'¤зок з ф≥зичною особою-п≥дприЇмцем.
¬ пон¤тт≥ "м≥сце проживанн¤" «акон про державну реЇстрац≥ю об'Їднав
два р≥зних за правовим значенн¤м пон¤тт¤ - власне "м≥сце
проживанн¤" та "м≥сце перебуванн¤". «а визначенн¤м «акону
”крањни в≥д 11 грудн¤ 2003 р. є 1382-≤” "ѕро свободу пересуванн¤ та
в≥льний виб≥р м≥сц¤ проживанн¤ в ”крањн≥" м≥сцем проживанн¤ визнаЇтьс¤
адм≥н≥стративно-територ≥альна одиниц¤, на територ≥њ ¤коњ особа проживаЇ
строком понад 6 м≥с¤ц≥в на р≥к, а м≥сцем перебуванн¤ -
адм≥н≥стративно-територ≥альна одиниц¤, на територ≥њ ¤коњ особа проживаЇ
строком менше 6 м≥с¤ц≥в на р≥к. ѕроте дл¤ ц≥лей державноњ реЇстрац≥њ маЇ
значенн¤ не ст≥льки строк проживанн¤ ("пост≥йно, переважно,
тимчасово"), ск≥льки можлив≥сть державних установ орган≥зувати
"зв'¤зок з ф≥зичною особою-п≥дприЇмцем".
«важаючи на це, державна реЇстрац≥¤ ф≥зичноњ особи, ¤ка маЇ нам≥р стати
п≥дприЇмцем, зд≥йснюЇтьс¤ за м≥сцем, п≥дтвердженим в≥домост¤ми про реЇстрац≥ю
м≥сц¤ проживанн¤ або м≥сц¤ перебуванн¤ особи, що м≥ст¤тьс¤ в паспортному
документ≥ особи.
«г≥дно з≥ ст. 42 «акону про державну реЇстрац≥ю дл¤ проведенн¤ державноњ
реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи, ¤ка маЇ нам≥р стати п≥дприЇмцем, вона особисто
подаЇ державному реЇстратору або надсилаЇ рекомендованим листом з описом
вкладенн¤ так≥ документи:
«аповнену реЇстрац≥йну картку на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤.
оп≥ю дов≥дки про включенн¤ за¤вника до ƒержавного реЇстру ф≥зичних ос≥б -
платник≥в податк≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в (дов≥дку про присвоЇнн¤
≥дентиф≥кац≥йного номера зг≥дно ≥з «аконом ”крањни в≥д 22 грудн¤ 1994 р. є
320/94-¬– "ѕро ƒержавний реЇстр ф≥зичних ос≥б - платник≥в податк≥в та
≥нших обов'¤зкових платеж≥в").
ƒокумент, що п≥дтверджуЇ внесенн¤ реЇстрац≥йного збору за проведенн¤
державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤. «г≥дно ≥з ч. 1 ст. 10 «акону
про державну реЇстрац≥ю за проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи
справл¤Їтьс¤ реЇстрац≥йний зб≥р у розм≥р≥ 2 неоподатковуваних м≥н≥мум≥в
доход≥в громад¤н.
ќкр≥м вищенаведених документ≥в, ¤кщо вони подаютьс¤ за¤вником особисто,
державному реЇстратору додатково пред'¤вл¤Їтьс¤ паспорт.
ƒержавному реЇстратору заборон¤Їтьс¤ вимагати додатков≥ документи дл¤
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤, ¤кщо вони не
передбачен≥ «аконом про державну реЇстрац≥ю.
як ≥ у раз≥ реЇстрац≥њ юридичних ос≥б, «акон про державну реЇстрац≥ю
передбачаЇ п≥дстави дл¤ залишенн¤ зазначених документ≥в без розгл¤ду та
п≥дстави в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤.
ƒержавний реЇстратор маЇ право залишити без розгл¤ду документи, ¤к≥ подан≥
дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤, ¤кщо:
документи подан≥ за неналежним м≥сцем проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ
ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤;
документи не в≥дпов≥дають вимогам «акону про державну реЇстрац≥ю;
документи подан≥ не у повному обс¤з≥.
ѕро залишенн¤ документ≥в, ¤к≥ подавалис¤ дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ,
без розгл¤ду за¤внику в день надходженн¤ документ≥в державним реЇстратором
видаЇтьс¤ (надсилаЇтьс¤ рекомендованим листом з описом вкладенн¤) в≥дпов≥дне
пов≥домленн¤ ≥з зазначенн¤м п≥дстав залишенн¤ документ≥в, ¤к≥ подавалис¤ дл¤
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤, без розгл¤ду та
документи, що подавалис¤ дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤. «алишенн¤ документ≥в без розгл¤ду не перешкоджаЇ повторному
зверненню за¤вника до державного реЇстратора в загальному пор¤дку п≥сл¤
усуненн¤ причин, що були п≥дставою дл¤ залишенн¤ цих документ≥в без розгл¤ду.
ѕ≥дставами дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤
Ї:
нев≥дпов≥дн≥сть в≥домостей, ¤к≥ вказан≥ у реЇстрац≥йн≥й картц≥ на
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤, в≥домост¤м, ¤к≥
зазначен≥ у документах, що подан≥ дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ;
на¤вн≥сть обмежень на зайн¤тт¤ п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю, ¤к≥ встановлен≥
законом, щодо ф≥зичноњ особи, ¤ка маЇ нам≥р стати п≥дприЇмцем;
на¤вн≥сть в ™диному державному реЇстр≥ запису, що за¤вник Ї п≥дприЇмцем.
¬≥дмова у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤ з ≥нших
п≥дстав не допускаЇтьс¤.
«а на¤вност≥ п≥дстав дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ державний
реЇстратор зобов'¤заний не п≥зн≥ше 2 робочих дн≥в з дати надходженн¤
документ≥в дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤ видати
(над≥слати рекомендованим листом з описом вкладенн¤) за¤внику пов≥домленн¤
про в≥дмову у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ≥з зазначенн¤м п≥дстав дл¤
такоњ в≥дмови та документи, що подавалис¤ дл¤ проведенн¤ державноњ
реЇстрац≥њ, в≥дпов≥дно до опису. ѕ≥сл¤ усуненн¤ причин, що були п≥дставою дл¤
в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ, ф≥зична особа може повторно подати
документи на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤.
¬≥дмову у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤ може бути
оскаржено у суд≥.
«а в≥дсутност≥ п≥дстав дл¤ в≥дмови у проведенн≥ державноњ реЇстрац≥њ
державний реЇстратор повинен внести до ™диного державного реЇстру запис про
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤ на п≥дстав≥ в≥домостей
реЇстрац≥йноњ картки на проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤. ƒата внесенн¤ до ™диного державного реЇстру запису про
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ Ї датою державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤. ≤ншими словами, з цього моменту ф≥зична особа набуваЇ
статусу суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥.
«г≥дно з ч. « ст. 43 «акону про державну реЇстрац≥ю строк державноњ
реЇстрац≥њ не повинен перевищувати 2 робочих дн≥в з дати надходженн¤
документ≥в дл¤ проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤. Ќе
п≥зн≥ше наступного робочого дн¤ з дати державноњ реЇстрац≥њ державний
реЇстратор оформл¤Ї ≥ видаЇ (надсилаЇ рекомендованим листом) св≥доцтво про
державну реЇстрац≥ю ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤. р≥м того, державний реЇстратор
не п≥зн≥ше наступного робочого дн¤ з дати державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤ зобов'¤заний передати в≥дпов≥дним органам статистики,
державноњ податковоњ служби, ѕенс≥йного фонду ”крањни, фонд≥в соц≥ального
страхуванн¤ пов≥домленн¤ про проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ
особи-п≥дприЇмц¤ ≥з зазначенн¤м номера та дати внесенн¤ в≥дпов≥дного запису
до ™диного державного реЇстру та в≥домост≥ з реЇстрац≥йноњ картки на
проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ ф≥зичноњ особи-п≥дприЇмц¤ дл¤ вз¤тт¤ ц≥Їњ особи
на обл≥к.